Peaky Blinders

Hyllet britisk kriminaldramaserie som utspiller seg i 1919 i fattige Birmingham, en by som er plaget av korrupsjon og organisert kriminalitet. Vi følger Thomas Shelby, lederen av Peaky Blinders, en av byens mest fryktede kriminelle gjenger. Shelby er en karismatisk mann med større ambisjoner enn småforbrytelser, men han får mange fiender på veien mot toppen. I hovedrollen finner vi Cillian Murphy, kjent fra filmer som "28 Days Later" og "The Dark Knight"-triologien. Serien er laget av Steven Knight, som sto bak "Locke" og manuset til "Eastern Promises" og "Dirty Pretty Things".

Sesong 1

Sesong

Hyllet britisk kriminaldramaserie som utspiller seg i 1919 i fattige Birmingham, en by som er plaget av korrupsjon og organisert kriminalitet. Vi følger Thomas Shelby, lederen for Peaky Blinders, en av byens mest fryktede kriminelle gjenger. Shelby er en karismatisk mann med større ambisjoner enn småforbrytelser, men han får mange fiender på veien mot toppen. I hovedrollen finner vi Cillian Murphy, kjent fra filmer som "28 Days Later" og "The Dark Knight"-triologien.

Peaky Blinders

Episoder

Episode 1,

Birmingham, 1919. Thomas Shelby er leder for Peaky Blinders, en av byens mest fryktede kriminelle gjenger. Shelby har større ambisjoner enn å gjøre småforbrytelser, og han ser sitt snitt når en kasse full av våpen havner på avveie.

Episode 1,

Episode 2,

Shelby steller i stand et hesteveddeløp og skaffer seg nye fiender. Han starter også en krig mot familien Lee. Samtidig går politiet, med inspektør Campbell i spissen, hardt ut i jakten på de stjålne våpnene, noe som opprører folket.

Episode 2,

Episode 3,

Shelby planlegger et besøk på veddeløpsbanen i Cheltenham for å komme nærmere Billy Kimber. Han ber Grace om å bli med, da han kjenner til Kimbers svakhet for vakre kvinner. IRA-sympatisører kontakter Shelby og foreslår en forhandling.

Episode 3,

Episode 4,

Shelbys feide med familien Lee trappes opp. Campbell presser Shelby angående de stjålne våpnene. John funderer på å gifte seg med en tidligere prostituert, men Shelby mistenker at hun fortsatt jobber på gaten.

Episode 4,

Episode 5,

Shelby blir tvunget til å håndtere en opprørt IRA-leder som kommer til Small Heath for å hevne seg. Inspektør Campbell kommer nærmere de stjålne våpnene. Grace må velge side - hvem er hun mest lojal mot, Shelby eller politiet?

Episode 5,

Episode 6,

Shelby forbereder en voldsom maktovertakelse. Gamle hemmeligheter blir avslørt og familien må ta stilling til en gammel konflikt. Inspektør Campbell er besatt av å ta rotta på Peaky Blinders, og satser alt på en siste desperat plan.

Episode 6,

Månedens program

Endringer i vår tv-tablå

Oppgi din e-post dersom du ønsker varslinger ved endringer i tv-tablåene

An error occurred, please try again.

Instruksjoner har blitt sendt!

Premierer i July

Aktuelle serier